pühapäev, 13. september 2015

13.09. kell 22.58, Beaverton, OR

Hei!

Oleme otsaga jõudnud oma neljandasse peatuspaika Portlandi, Oregoni osariigis. Kuna vahepeal on palju juhtunud ja kõigest rääkida ei jõua, siis lisan sel korral hoopis pilte. Loodan, et lepite sellega :)

Muir Woods, CA- üks väga kõrgete puudega, coast redwood (eestikeelset vastet ma sellele ei teagi hetkel) rahvuspark
Hoiatused enne randa. Tsunamioht
Hoiatused enne randa, vol 2- haipoisi oht

Well hello, Pacific Ocean! Stinson Beach, CA

Ele, Jaan ja Merle valmis lainetesse sukelduma. Kraade oli vees napid 15-16. Väga, väga külm ning suured kaasakiskuvad lained. Jaan suhtles vahuses vees ka merilõvide või hüljestega, kes see täpselt neil vahet teeb.
Vaade Stinson Beach'le

Vaated rannikule
Vaated rannikule vol2

Ranniku selfie
Ranniku kaitsmiseks mõeldud peidikud II maailmasõja ajal

Teel San Francisco tuntuima silla, The Golden Gate Bridge, poole.

Vaade autoaknast San Franciscole

See on parim pilt mille ma Golden Gate'st sain. Püüdsime mitu päeva leida head kohta, kust terve sild kenasti peale jääks, aga kuna meie GPS keeldus töötamast nii nagu meie oleksime soovinud, siis jäi ka hea vaateplatvorm leidmata. Lisaks veetsime "tänu" GPS-le rohkem aega autos kui sellest väljas. See olukord tekitas seltskonnas ka esimesed pinged. Ja mina sain aru, et koju tahaks. Väsimus on. Koguaeg on väsimus. Magan, aga välja ei puhka. Ja omavahelised pinged väsitavad veelgi enam.

Fisherman's Wharf- kui San Franciscosse peaks veel sattuma, siis sellesse rajooni tasub kindlasti tagasi minna. Tegemist on piirkonnaga, kuhu on koondunud erinevad (mereande pakkuvad) restoranid. Oma interjöörilt üpris tagasihoidlikud kohad pakuvad värskeimat, mida ookean pakub. Meie külastasime igakuise 10. kuupäeva heatujupäeva puhul restorani nimega Alioto (aliotos.com). Tegemist on ühe San Francisco vanima restoraniga, mis töötab samas kohas juba aastast 1925.

Alcatraz'i vangla. Teadaolevalt üks rangeima režiimiga vanglaid kogu maailmas, kust põgenemist peeti võimatuks. Ometi oli paar hullu, kes seda siiski üritasid. Saarekesele ehitatud kinnipidamisasutus ei tööta enam aastat 1963, sest vangide ülalpidamine seal muutus liiga kalliks.

Chinatown. Nagu igas korralikus suurlinnas nii ka siin.

Chadon Vinery, CA. Sel ajal kui Jaan, Ele ja Merle shampust testisid nautisime meie Malliga 43-kraadist kuumust, jahutavat jooki ning elu kallimat popcorn'i (7 $ see pildilolev kausike).

San Francisco trammike ehk cable car ning filmidest tuttavad järsud tänavad.
Russian Hill- San Francisco käänuliseim ning järseim tänav

San Francisco Läti Maja- Jaan on etenduseks valmis! Igatseb ainult oma roosat kammi, mille vargad ta kotiga minema viisid.

Columbia jõe ürgorg ja päevakoerake, neid oli seal palju

Väike juga. Ka neid oli seal palju

Teine juga veel. Human for scale ehk juhin tähelepanu proportsioonidele
Jäätis USA-moodi. Suur, aga hea :)

Portlandi Läti Maja. Neljas etendus tehtud, kolm veel jäänud.

Portlandi Läti Maja. Väike palve ja Vaira Vike-Freiberga

Vaatasime täna avatud uue silla ka üle. See on Ameerika suurim mitte autodele mõeldud sild. Ehk siis kergliikluseks mõeldud, kuigi trammitee läheb sealt ka üle. Ilus sillake, muudab värvi ja puha, aga meie Vabadus sillale jääb see värvidemäng siiski alla, no mis sa teed.